معرفی شرکت سهامی عام و مراحل ثبت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 دی 1397
بازدید : 236
نویسنده : fateme

شرکت سهامی عام کامل ترین نوع شرکت سهامی است و  برای انجام امور مهمه از قبیل استخراج معادن و تجارت با کشورهای خارجی و تأسیس کارخانجات و ایجاد سدها و بانک ها تشکیل می شود که سرمایه فردی کفاف آن را نمی دهد.

شرکت ھای سھامی عام به دلیل ساختار خود و مزایایی که قانونگذار برای این نوع از شرکت منظور کرده است، دارای ھر دو خصوصیت یعنی توان تحت پوشش گرفتن اعضای بیشتر و سرمایه بیشتر می باشد. البته گاھی واژه «عام» که در پی شرکت ھای سھامی به کار می رود در ذھن برخی افراد تداعی کننده موسسات عمومی یا دولتی می شود که این اشتباه ناشی از شباھت ظاھری واژه عام یا عمومی است والا واژه عام جداکننده این نوع شرکت از شرکت سھامی خاص می باشد و این واژه به منزله امکان حضور ھمه مردمی است که قصد وارد شدن به این شرکت ھا را دارند.

شرکت سهامی عام در صورتی تشکیل خواهد شد که مۆسسان شرکت و پذیره‌نویسان تعهد کنند تمامی سرمایه شرکت را پرداخت کنند و حداقل ۳۵ درصد آن را هم به صورت نقد بپردازند. برداشتن این قدم برای تشکیل شرکت سهامی سخت نیست، چون اکنون حداقل سرمایه شرکت سهامی عام پنج میلیون ریال می باشد. البته قانون حداقل و کف را بیان کرده است و برخی شرکت‌های سهامی عام با سرمایه میلیاردی تشکیل می‌گردند.

مراحل و زمان ثبت شرکت سهامی عام

 مراحل و زمان ثبت شرکت سهامی عام، زمانی یک شرکت ثبت می گردد که چند شریک، منافع و مسئولیت های مشترکی را بین خود تعریف کنند , بر اساس تقسیم تعهدات و توافقات اعضای ثبت کننده شرکت مسئولیت هایی ایجاد می گردد. برای جدی تر شدن یک فعالیت کسب و کار یک شرکت ثبت می کنند که این کار ازطریق خود شخص انجام می شود یا توسط وکیل ( مثلا از طرف موسسه ثبت شتاب ) .


مراحل ثبت شرکت سهامی عام:


۱.یک طرح اظهار نامه یا اساس نامه که توسط تمامی موسسین امضا شده، تهیه گردد.

۲.حدود ۲۰ درصد از سرمایه در شرکت و ۳۵ درصد در یکی از بانک‌ها و به حساب شرکت گذاشته شود.

۳.یک مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته شود.

۴.یک اعلامیه پذیره نویسی تهیه شود که حداقل در دو روزنامه کثیرالانتشار منتشر و در بانک دارنده حساب شرکت در معرض عموم قرار گیرد.

پس از ثبت یک شرکت سهامی عام افرادی که مایل به خرید سهام از این نوع از شرکت‌ها هستند می‌توانند در مدتی که در اعلامیه پذیره نویسی تعیین شده به بانک مراجعه کرده و اقدام به خرید حداقل سهامی که در آن پذیره ذکر شده، نمایند.

بعد از تایید بانک در مورد تعهد قرار گرفتن کلیه سهام بانک و واریز حداقل ۳۵ درصد از کل سرمایه، گواهی بانک، کپی شناسنامه و کارت ملی موسسین و خریداران سهام، صورت جلسه عمومی موسسین و اساسنامه مصوب، همه این موارد را به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل داده و نهایتا شرکت به ثبت خواهد رسید.

چنانچه بعد از گذشت ۶ ماه از تحویل اظهارنامه به اداره ثبت شرکت‌ها، شرکت به ثبت نرسیده باشد، هر یک از موسسین یا پذیره نویس‌ها، طبق ماده ۱۹ لایحه اصلاحی قانون، می‌تواند مبلغ خود را از بانک پس گیرند. برای اطلاع بیتر از قوانین برای ثبت برند ، ثبت لوگو و ثبت شرکت به سایت زیر مراجعه فرمایید.

منبع : sabtecompany.com



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان fateme.jr و آدرس fatemejahani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com