عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 20 خرداد 1398
بازدید : 309
نویسنده : fateme

غالبا تعاریفی که جامعه شناسان از جامعه به دست داده اند با یکدیگر شباهت دارد و نکات مشترکی در آنها دیده می شود . بسیاری از متفکرین جامعه انسانی را با بدن انسان مقایسه کرده اند ، رشه این شیوه تفکر را بایستی در یونان قدیم جستجو کرد .

ارسطو جامعه را به موجودی زنده تشبیه می کند که قانون تولد و رشد و مرگ بر آن حاکم است .

اس

 


تاریخ : دو شنبه 20 خرداد 1398
بازدید : 409
نویسنده : fateme

 

ژله رویال یا شاه انگبین  یک ماده ژله ای است که توسط زنبورعسل تولید می شود تا زنبورهای ملکه و جوان آنها را تغذیه کند.اغلب به عنوان یک مکمل غذایی برای درمان انواع بیماری های فیزیکی و بیماری های مزمن به فروش می رسد.در حالی که مدتهاست که در طب سنتی استفاده شده است، کاربرد آن در طب غربی بحث برانگیز است.


تاریخ : دو شنبه 20 خرداد 1398
بازدید : 337
نویسنده : fateme

جامعه‌شناسی بخشی از علوم اجتماعی و دانش بررسی جامعه (پدیده اجتماعی) است. این رشتهٔ علمی به بررسی جوامع بشری، برهم‌کنش‌های آن‌ها، و فرایندهایی که جوامع را در وضعیت جاری‌شان نگاه داشته یا تغییر می‌دهد می‌پردازد. هدف این حوزهٔ علمی پرداختن به تجزیهٔ جامعه به بخش‌های تشکیل دهنده‌اش مانند انجمن‌ها، نهادها، گروه‌های هم‌جنس، هم‌نژاد، یا هم‌سن، و بررسی نحوهٔ برهم‌کنش فعال این اجزاء با همدیگر است. علاوه بر این‌ها، این علم موضوعاتی مانند طبقه اجتماعی، قشربندی، جنبش اجتماعی، تغییرات اجتماعی و بی‌نظمی‌هایی مانند جرم، انحراف و انقلاب را مورد تحقیق قرار می‌دهد.[۱]

ا

 


تاریخ : دو شنبه 20 خرداد 1398
بازدید : 320
نویسنده : fateme

یک سفارت نمایندگی دیپلماتیک دولت یک کشور در یک کشور دیگر است.سفارت، پیام های دولت محلی را به دولت کشور میزبان و بالعکس منتقل می کند.هر سفارت، دولت خود را در مورد رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و دیگر رویدادهای مهم در کشور میزبان اعلام می کند؛


تاریخ : شنبه 18 خرداد 1398
بازدید : 317
نویسنده : fateme

متن
جامعه‏شناسی نخبه‏کشی تألیف آقای علی‏رضا قلی ( تهران، نی، 1377، 240 صفحه رقعی)؛ عنوان پرشمارگان ترین کتاب در حوزه مطالعات سیاسی در سال 1377می‏باشد. این کتاب در فاصله زمانی‏ای کمتر از چهارماه توانست به چاپ نهم خود برسد و این مطلب حکایت ازجذابیت محتوایی اثر دارد که در چاپ و نشر ایران کمتر مشابه آن دیده می‏شود.

 


تاریخ : شنبه 18 خرداد 1398
بازدید : 315
نویسنده : fateme

سفر به ارمنستان سفر به سرزمینی است که طیف وسیعی از دیدنی های طبیعی، مراکز تفریحی، سازه های قدیمی و آثار باستانی زیادی را دارا است که، روز های خوب و شادی را برای شما رقم خواهد زد. با سفر به ارمنستان شما با فرهنگ و اصالت مردمان آنجا آشنا خواهید شد .


تاریخ : شنبه 18 خرداد 1398
بازدید : 305
نویسنده : fateme

به طور کلی می توان گفت عقاید جامعه شناسان موجب به وجود آمدن سه مکتب اصلی: کارکردگرایی، تضادگرایی و کنش متقابل شده که دو مکتب اول متعلق به جامعه شناسان جمع گرا می باشد.
* مکتب کارکردگرایی (Functionalism School):

تفکر کارکردگرایی در اصل به وسیله آگوست کنت معمول شد و سپس امیل دورکیم، رابرت مرتن و تالکوت پارسونز این مکتب را گسترش دادند (گیدنز، 1379: 755). این مکتب یکی از سه دیدگاه اصلی جامعه شناسی را تشکیل می دهد. پیروان این مکتب به جامعه به عنوان یک «کُل» یا مجموعه نگاه می کنند؛ مجموعه ای که از اجزاء و تکه های مختلف و متعدد تشکیل شده است و جمع این اجزاء، یعنی جامع سازمان ها و نهادهای یک جامعه یا اجتماع است که آن اجتماع را به وجود می آورد. از نگاه آنها، همین کُل یا اجتماع است که دارای اهمیت می باشد. 

 


تاریخ : شنبه 18 خرداد 1398
بازدید : 262
نویسنده : fateme

 

 

تور تایلند این فرصت را به شما می دهد که با قطب گردشگری جهان آشنا شوید. تور تایلند همچنین شما را با فرهنگ، فستیوال های باشکوه، غذاهای خاص آنجا آشنا می کند و سفر خوب وبه یاد ماندنی را برای شما به رقم خواهد زد. 


تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1398
بازدید : 240
نویسنده : fateme


جامعه شناسی عبارت است از: «مطالعه علمی تعامل انسانها و مجموعه آگاهی‌های مربوط به تعامل انسانها که از چنین مطالعه‌ای حاصل می‌شود.» در اینجا این تعریف را با دقت بیشتری بررسی می‌کنیم.
در قرون قبل از ظهور مبحثی به نام «جامعه شناسی»، تحقیقات درباره رفتار انسان، توجه فلاسفه، عالمان دینی، شاعران، داستان نویسان و تاریخ نگاران و برخی دیگر را به خود جلب کرده بود. آنان اظهار می‌داشتند که بیشتر مردم بر طبق الگوهای کلی خاصی رفتار می‌کنند؛ اما از برخی لحاظ و در برخی شرایط بعضی از مردم از این الگوها پیروی نمی‌نمایند. آنان می‌اندیشیدند که چرا بیشتر مردم از این الگوهای رایج پیروی می‌کنند و چرا برخی از افراد از آنها منحرف می‌شوند؟ آنان برای پاسخ به این پرسشها کوشیدند اصولی کلی یا «تعمیم»هایی در خصوص رفتار انسانها به مثابه اعضای گروه‌ها تدوین کنند. در واقع آنان ماهیّت طبیعت انسانی را تعریف و تفسیر می‌کردند؛ موضوعی که همچنان توجه متفکران را در بسیاری از رشته‌های علمی به خود جلب می‌کند.

 


تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1398
بازدید : 337
نویسنده : fateme

 

 

 تور دبی ، شاید شما یک بار به دبی سفر کرده باشید، سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به این شهر زیبا همراه باتور سفر می کنند؛ اما اگر تاکنون به این شهر بزرگ گردشگری که مرکز تجاری غرب آسیا است نرفته‌اید، ما آنرا به شما پیشنهاد می کنیم.

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان fateme.jr و آدرس fatemejahani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com